Romantikus csalások, Romance scam

Romantikus csalások, Romance scam

Romantikus csalás II.rész. A behálózás

2020. május 22. - Butaságom

„Buta- betegségem” története, avagy tényleg kapcsolat függő vagyok?! II.rész

Azt írta még korábban ez a Joe, hogy amerikai állampolgár, a foglalkozása olajfúró mérnök és jelenleg a Perzsa Öbölben dolgozik egy tengeri fúrótornyon, a gyerekeit egy dada neveli otthon Amerikában.

2019. őszén Joe megkért engem arra, hogy engedjem meg neki, hogy egy csomagot elküldjön nekem, mert nem tud vele hazautazni. Én ebbe sajnos beleegyeztem. Elmondta azt is, hogy a csomagban a Perzsa Öbölben szerzett arany és drágakövek vannak, illetve neki fontos, munkával kapcsolatos dokumentumai, amelyeket meg kellene őriznem a részére.

Ekkor kellett volna nagyon gyanakodnom, úgy emlékszem egy pillanatra el is gondolkodtam azon, hogy nem engedem neki azt, hogy ide küldje a csomagot, de utána mégis azt mondtam, hogy küldheti. Ezt követte az, hogy egy külföldi csomag kézbesítő biztonsági cégtől kaptam egy emailt, amiben azt írták, hogy egy csomagot felvettek, amit nekem szállítanak, azonban a szállítási költség 5200 amerikai dollár.

Gondoltam, hogy az én hódolóm ezt majd kifizeti, de nem így történt, azt mondta, hogy az amerikai bankszámlájához onnan nem fér hozzá és fizessem ki a szállítási díjat és ő majd ha idejön hozzám Magyarországra a költségemet megfizeti. Na, ekkor ismét megszólalt egy vészjelző de ezt is „sikerült” elnyomnom. A költség kifizetéséhez személyi kölcsönt kellett felvenni, de megtettem és ezután még többször, több millió forint hitelt vettem fel, mert mindig újabb nehézségek merültek fel (vámot kellett fizetni a csomagra, felbontották annak visszazárása miatt, a csomag értéke miatti biztonsági költségekre stb.)

A cég jelenleg még egy laikus számára valósnak tűnő, működő honlapot üzemeltet. A „ kézbesítő cég” emailban, illetve a feltehetőleg kamu honlapon is megtalálható külföldi (angol) telefonszámon tartja velem a kapcsolatot. 

Korábban megadtak egy amerikai, houstoni bankszámlaszámot ahová a pénzt kellett utalni.  Ezt követően megküldtek egy csomag követési számot ahol a csomag mozgását a honlapon követhettem. A követési számmal a csomagot először Szerbiág, majd Szlovákiáig tudtam követni az interneten.

A „céggel” jelenleg is emailban kapcsolatban vagyok, akik még további 3100 dollár átutalását kérik tőlem legkésőbb júniusban, mert újabb dokumentum beszerzése vált szükségessé elmondásuk szerint. A címet és a bankszámlaszámot ahová a pénzt utalnom kellene még nem küldték meg, de az utolsó banki átutalásokat már Oroszországba kellett végrehajtani. Sajnos én hittem a „kézbesítő cégnek”, illetve Joe-nak,  aki folyamatosan azt mondta nekem, hogy ez egy biztonsági magáncég és nagyon precízen dolgoznak (a csomag is valamilyen kóddal van lezárva, amit csak Joe ismer, így illetéktelenek nem férnek hozzá a csomaghoz, és majd ha megkapom a csomagot a kódot elküldi nekem). Gondolom, hogy a feltételes módú leírásomból már rá lehet jönni, hogy a csomag még nem érkezett meg hozzám, és most már tudom, hogy nem is fog soha.  

Sajnos valamiért hittem, vagy hinni akartam Jonak, aki elmondása szerint még mindig a Perzsa Öbölben van, de a munkaszerződése rosszul zárult, és a hazautazása emiatt nem lehetséges, csak ha plusz 9000 dollárt fizet az utazáshoz szükséges iratokért. Csak kb. két hete döbbentem rá, hogy engem becsaptak, és jelentős pénzösszeggel megkárosítottak.

Ahogy most átgondoltam az elmúlt hónapok eseményeit, azt gondolom, hogy Joe (gondosan felépített élet történettel, és szerelmi ígéretekkel)  és a csomag kézbesítő biztonsági cég  közösen, szervezetten nagy értékű csalást követtek el ellenem.  Nagyon bánt és szégyellem magam amiatt, hogy ilyen naiv voltam és hagytam magam megtéveszteni és ezáltal anyagilag és mentálisan is a csalók áldozata lettem. Sajnos az én naivitásom miatt a családomat is nagyon nehéz morális és anyagi és válságba taszítottam.

A férjem azt hiszem, azt gondolja, hogy ha a közös pénzünkhöz is hozzáférek, akkor azt is képes lettem volna odaadni, de azt én tudtam, hogy ahhoz nem nyúlok, és addig fizetek ameddig azt saját erőből (személyi hitelek, fizetés, baráti kölcsön) meg tudom oldani. Azt hiszem azt gondoltam, hogy mikor elmegyek otthonról, addigra a felvett hiteleket is vissza tudom fizetni. A férjemnek anyagilag nem akartam ártani.

Az ügyben feljelentést tettem az elmúlt napokban az  FBI  felé (Joe állítólag amerikai állampolgár, küldött képet az útleveléről, ami most már biztos vagyok benne, hogy hamis)  és a csomag kézbesítő cég ellen is az Egyesült Királyságba a Scotland Yard felé, de szinte reménytelennek tartom azt, hogy az elküldött rengeteg pénzből egy forintot is visszakapok.

Joe-val, valamint a kézbesítő céggel még tartom a kapcsolatot, annak reményében, hogy valamelyik rendőri szerv talán az IP cím, vagy valami más cyber adat alapján a nyomukra bukkan. De most már tudom azt, hogy egy szervezett nemzetközi maffia hálózat áldozata lettem. Utána  olvastam annak, hogy mennyi hasonló korú nő kerül a hálójukba a világon, akiket szintén kiforgatnak mindenükből, mi nők egy kis kedvesség, szerelmi ígéretek hatására mindenüket az istenített férfinek adjuk/utaljuk.

És én ilyen csalásokról korábban is tudtam, hallottam és olvastam is, de mégsem vettem észre hogy én is ebbe a csapdába kerültem. Én azt gondoltam, hogy egy férfi imád engem, belém szeretett és velem akar élni. Én is vele szerettem volna élni, legalábbis néhány hónapig ezt gondoltam a fejemben.

folyt.köv a 3.résszel

A bejegyzés trackback címe:

https://romantikuscsalasok.blog.hu/api/trackback/id/tr9415711852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása